Hírek : A szerkesztő szava 1. |
A szerkesztő szava 1.
2004.01.12. 15:10
Az online szervezett fogyasztói érdekvédelemnek - gondolj csak bele - végtelen lehetőségei vannak.
A hivatalok és államilag támogatott fogyasztóvédelmi szervezetek - hacsak azok nem hasonlóképpen alulról jövő kezdeményezések - sohasem lehetnek olyan hatákonyak, mint ha mi magunk - jelen esetben az utazók - kézbe nem vesszük érdekeink képviseletét.
Az itt megszülető visszajelzések kincsesbányái lesznek mind a hagyományos légitársaságoknak, mind pedig a diszkont légitársaságoknak, hiszen számukra szó szerint életbevágó, hogy tudják mit kivánnak a fogyasztóik. Ha pedig hasznosak vagyunk, bizonyára lesznek, akiknek megéri támogatni bennünket anékül, hogy a szerkesztésbe beleszólna. (Függetlenségünk és hitelességünk megőrzése létkérdés, hamarosan elmondom majd miért.)
Hány olyan terület van, ahol még hasonló kezdeményezésre lenne szükség? A lehetőségek végtelenek, hiszen telekommunikálunk (verseny??), benzint is fogyasztunk (diszkont benzinkutak, kis, láncba nem tartozó maszekok), szeretünk ocsón vásárolni in general (diszkont áruházak), stb. Az online vásárlási lehetőségek világában is jó lenne eligazodni. Ezek a területek a honlap bővitésének - franchise - lehetőségeit jelentik, és nyilván a lehetőségek tizede sem jut eszembe így, egyedül, a számítógép mellől, mint ha összeülne egy jó csapat végiggondolni az összes lehetséges fogyasztóvédelmi jellegű szolgáltatást.
De hasonlóra szükség lenne a környező országokban is. Ki tudja, talán most olvassa ezeket a sorokat valaki, aki hasonló tudna összekalapálni szlovákul vagy románul (stb.), ugyanezt az alapkoncepciót, designt, üzleti modellt és marketing megoldásokat alkalmazva. Franchise partnereink képzéséről természetesen gondoskodunk.
Aztán lehetne még... nem folytatom, inkább azt kivánom, indulna meg a fantáziád, hogy ezt a nagyon laza keretet, amelyet itt látsz, milyen fogyasztóvédelmi területen tudnád továbbvinni, milyen nyelven tudnád továbbadni, stb.
Mi a következő lépés?
Mivel az anyaproject is csak pár napos, amikor ezeket a sorokat írom, türelem. Mindenképpen iratozz fel a hírlevélre (jobb oldalt alul), hogy küldhessek egy emailt, ha már lehet jelentkezni. (Nyelvi változatokra már most is lehet.)
Ha kapcsolatban akarsz maradni e területen kívül is azzal a marketing csapattal, amelyikkel dolgozom, esetleg más - hasonlóképpen csekély befektetést igénylő, személyes közreműködéssel járó microfranchise - lehetőségek érdekelnek, keresd fel központi honlapomat.* Mint fejvadász és mint karrier-tanácsadó kifejezetten az online végezhető vállalkozásokra hegyeztem ki a figyelmemet, hiszen magam is ezekkel az eszközökkel dolgozom. (Egyszerű ingyenes, könnyen kezelhető eszközökkel, amelyeket bárki könnyen megtanulhat.)
Végül ha szeretsz játszani, és ki akarod magad próbálni egy online tehetségkutató játékban, akkor klikkelj a kékre! (Főnyeremény: 2 személyes 2 hetes Tahiti út)
Ha az itt leírt dolgokkal kapcsolatban bármilyen kérdésed van, tedd fel, ha lehet nyilvánosan, a fórumokon, de természetesen is jó, ha emailben megkeresel.
A jelszó tehát: az online szervezett fogyasztói érdekvédelemnek végtelen lehetőségei vannak.
Majd még folytatom, az apróbb fejleményekről a weblogon beszámolok.
A szerkesztő
Ui.: találós kérdés: mit gondoltok, mennyi év kell még ahhoz, hogy a "fapados" szolgáltatók együtt kezdjenek bármilyen akcióba?
(Megfejtés a 2004. január 31-ei tréningen.)
* Ha nem önálló vállalkozást, hanem kifejezetten hagyományos menedzseri állást keresel, akkor a fejvadászokhoz fordulj!
Do not forget:
A LEHETŐSÉGEK VÉGTELENEK!
|