Menü
 
Hasznos linkek
 
Cikkek a fapadosokról
 
Angol nyelvű oldalak
 
Kérdések és válaszok

Mit jelent a "fapados légitársaság" ?

Az angolul "low cost airline" azaz olcsó-, vagy inkább alacsony költségű légitársaságok kapták ezt a nevet a magyarban, ami természetesen nem azt jelenti, hogy az utazáshoz csak egy párnázatlan stokit kapunk. Az ok az, hogy néhány éve elindult a légiközlekedésben egy folyamat, ami forradalmasítani látszik az iparágat. Ezek a légitársaságok a nagyokkal ellentétben nem tartanak fent csillogó, belvárosi képviseleteket, többszáz fős felső-vezetést, nagyméretű kiszolgálóbázisokat. Minden területen a költséghatékonyságra koncentrálnak, és mindenben az alacsony árat helyezik előtérbe. A légitársaság útvonaltervezése és menetrendi politikája maximális járat-töltésekre irányul, azaz a cél, hogy minden tervezett járat elrepüljön és minden gép tele legyen.

Mit jelent az alacsony ár?

A légitársaságok legfontosabb értékesítési csatornája az internet. Minden eddigieknél olcsóbban és pontosabban tudnak az ajánlatok eljutni az utazókhoz, közvetlenül illetve az szerződéses utazási irodák segítségével. A lefoglalt helyekért azonnal kell fizetni, mert csak ezáltal biztosítható a légitársaság részére a megfelelő utaslétszám. Az ajánlatokban csak olyan uticélok szerepelnek, amelyekre elegendő érdeklődés mutatkozik. Fizetni kell a fedélzeti szolgáltatásokért (snack, frissítő italok) nem kínálnak a fedélzeten speciális étkezéseket. A légitársaság nem a nagy nemzetközi repülőtereket választja a fel- illetve leszállásra, hanem az olcsóbb, szerényebb szolgáltatásokkal rendelkező kis nemzetközi, vagy regionális légibázisokat.

Miért vannak óriási árkülönbséget?

A légitársaságok célja az alacsony ár mellett a biztonságos járatüzemeltetés. A helyfoglalások által, minden járatra meghatározott bevételt kell teljesíteni, ahhoz hogy üzemelni tudjon. Ennek köszönhetően minden ülőhelyhez más ár tartozik, ami azt jelenti, hogy a korszerű foglalási rendszerek a járatok pillanatnyi telítettsége és a szezonok (ünnepek és turista hónapok) függvényében kombinálódnak. A hirdetésekben szereplő legalacsonyabb ár tehát valóban lehetséges, de elképzelhető, hogy az általunk kiválasztott dátumok és azok előtt vagy után akár 1-1 hónappal is csak magasabb árat kapunk. Az is lehet, hogy csak négy-vagy ötszörösét. Szívünk joga eldönteni, hogy elfogadjuk-e ezt az árat, vagy más lehetőség után nézünk. Meglehet, pl. a húsvét vagy a karácsony mindenhol ünnep, így a nagy légitársaságok is csak magasabb árakon tudnak helyet ajánlani.

Mikor a legolcsóbb?

Ezt elég nehéz kiszámítani, hiszen az árat rengeteg összetevő befolyásolja. Lehet hogy más árat kapunk, ha csak egy főre érdeklődünk, és lehet hogy magasabbat, ha két vagy három főre. Ugyanis gyakran előfordul, hogy az adott járaton a legalacsonyabb árra csak egy szabad hely foglalható. Általában igaz, hogy olcsóbb a jegy, ha hónapokkal korábban foglalunk, vagy ha kevésbé terhelt járatot választunk (pl. szerda, vagy szombat). Lehet szerencsénk például egy abszolút utolsó pillanatos helyfoglalással is, ha megmarad egy-két hely, és a legalacsonyabb áron értékesítik. Ez persze nem garancia!

Biztonságban vagyunk?

A fapados légitársaságok nagyon dinamikusan fejlődnek, akár évente megduplázzák bevételeiket. Ugyanakkor nagy hangsúlyt helyeznek a biztonságra. A géppark modern, a légi- és a földi személyzet jól képzett és jól motivált.

Megvettem a jegyet, de mégsem utazom. Mi van ilyenkor?

A légitársaság a helyfoglalások statisztikája alapján tud előre tervezni, és általában nem téríti vissza a szükségtelenné vált jegyek árát, hiszen ez rövidtávon is tömeges lemondásokhoz és a szervezési munka ellehetetlenítéséhez vezetne. Általában felajánlják viszont a lehetőséget, hogy meghatározott módosítási díj megfizetése mellett változtassunk a dátumon, az útvonalon vagy a néven.

 
Hírek
Hírek : Fapadosok szövetsége

Fapadosok szövetsége

  2004.01.11. 23:05

Az Air Berlin és Niki Lauda volt Forma 1-es világbajnok nemrégiben alapított cége létrehozta az olcsó jegyű európai légitársaságok első szövetségét. A szövetkezés célja, hogy ezek a légitársaságok erőteljesebben képviselhessék érdekeiket Brüsszelben.

Elsődleges cél a kelet-európai terjeszkedés – jelentette ki az Air Berlin igazgatója, Joachim Hunold.

A megállapodás értelmében az Air Berlin átveszi a Lauda-féle osztrák N.L.-Luftfahrt GmbH (NIKI) 24 százalékát. A tervek szerint jövő áprilisban két új Airbust állítanak forgalomba. A brit olcsó jegyű társaságokkal nem akarnak együttműködni. Niki Lauda új légitársaságának első járata novemberben indult el, a gépek a „flyniki” nevet viselik. A volt Forma 1-es világbajnok tavaly októberben szerezte meg a csődbe jutott Aero Lloyd légitársaság többségét. Az ugyancsak a Niki Lauda alapította Lauda Air korábban az Austrian Airlines csoporthoz csatlakozott.

A légitársaság az első évben 60 millió eurós forgalmat remél és a 2003/04-es téli szezonban a „flyniki” gépek kizárólag a Neckermann utasait szállítják hatszor egy héten Bécsből és Salzburgól a Kanári-szigetekre, Mallorcára, Madeirára és Egyiptomba. Hetente egyszer Friedrichshafen érintésével Las Palmas-ba repülnek.

 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Chat
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
Szólj be!

Honlapunk fogyasztóvédelmi jellegű portál, az első darabja egy "tudatos vásárlás" szemléletében készült sorozatnak. Használd a fórumot, ha bármilyen repülési tapasztalatodat szeretnéd megosztani, írj nekem, ha bármilyen módon úgy látod, kapcsolódni kívánsz ehhez a mozgalomhoz.

A szerkesztő.

 
Számláló
Indulás: 2004-01-11
 
Iratkozz fel heti hírlevelünkre!
E-mail cím:

Feliratkozás
Leiratkozás
SúgóSúgó